Nowa Łódź Fabryczna

Sporządzono Projekt Budowlany i Wykonawczy konstrukcji tunelu kolejowego o długości około 1,7 km.  Głębokość wykopu do 21 m p.p.t. Najtrudniejszym elementem projektu było przejście tunelu pod czynnym wiaduktem drogowo-tramwajowym w ulicy Kopcińskiego. Konieczne było usunięcie fundamentów wiaduktu i oparcie filarów na stropie projektowanego tunelu. Tymczasowo wiadukt podtrzymywany był żelbetowymi tarczami opartymi na ścianach szczelinowych. Celem ograniczenia osiadań wiaduktu zaprojektowano szereg technologii geotechnicznych takich jak:

  • ściany szczelinowe,
  • mikropale,
  • iniekcje wysokociśnieniowe jet-grouting,
  • iniekcje żywiczne.

Wszystkie prace zostały wykonane w ograniczonej przestrzeni pod wiaduktem (maks. wys. robocza ok. 8,0 m) "pod ruchem" tj. bez ograniczeń w funkcjonowaniu wiaduktu.

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasza witryna może działać lepiej.
Więcej informacji w polityce prywatności.

OK