Sporządzono Projekt Budowlany i Wykonawczy konstrukcji tunelu kolejowego o długości około 1,7 km. Głębokość wykopu do 21 m p.p.t. Najtrudniejszym elementem projektu było przejście tunelu pod czynnym wiaduktem drogowo-tramwajowym w ulicy Kopcińskiego. Konieczne było usunięcie fundamentów wiaduktu i oparcie filarów na stropie projektowanego tunelu. Tymczasowo wiadukt podtrzymywany był żelbetowymi tarczami opartymi na ścianach szczelinowych. Celem ograniczenia osiadań wiaduktu zaprojektowano szereg technologii geotechnicznych takich jak:
- ściany szczelinowe,
- mikropale,
- iniekcje wysokociśnieniowe jet-grouting,
- iniekcje żywiczne.
Wszystkie prace zostały wykonane w ograniczonej przestrzeni pod wiaduktem (maks. wys. robocza ok. 8,0 m) "pod ruchem" tj. bez ograniczeń w funkcjonowaniu wiaduktu.